Habilitats necessàries per treballar en un futur

En un futur, la majoria de les tasques s’eliminaran els intermediaris i quedaran automatitzades.

Les professions del futur no seran estàtiques i els professionals hauran d’adaptar-se a professions canviants amb tasques diverses. La formació contínua serà imprescindible perquè el treballador pugui continuar sent competitiu.

En un futur, la majoria de les tasques s’eliminaran els intermediaris i quedaran automatitzades. Segons WEF (World Economic Forum), les professions més buscades seran els experts en vendes i els analistes de dades.

Entendre i poder navegar per la quantitat d’informació que circula serà imprescindible, és a dir, tenir cultura digital. Només els que s’actualitzin de manera constant i es vagin reciclant adaptant-se als canvis aconseguiran progressar en la seva trajectòria professional.

La tecnologia serà important i moltes de les professions hi estaran lligades. Les competències i habilitats tecnològiques seran imprescindibles com també ho seran els idiomes.

Quines habilitats haurem de tenir en un futur?

– Capacitat per a resoldre problemes i prendre decisions. Tendim a solucionar els problemes per camí més fàcil, però els problemes complexos requereixen solucions complexes.

– Desenvolupar el pensament crític. Fer-ne ús i entendre els processos de l’empresa i treure profit d’aquests.
– Cultivar la creativitat, la capacitat d’innovació. Arriscar-te i provar camins totalment nous per arribar a conclusions o solucions, o també practicar hàbits que mantinguin viva la creativitat.

– Prestar atenció a la gestió del personal. La competència la protagonitza el talent, aquest, s’identifica amb la quantitat i la qualitat de les habilitats de cadascú.

– Aprendre a coordinar equips. Actualment es valora més la capacitat de treballar en equip i no la participació individual.
– Desenvolupar la intel·ligència emocional. Tracta de saber manejar les emocions per a les relacions interpersonals. En una organització, la clau és la interrelació de tots els treballadors.

– Capacitat de comunicació. Els clients han de mantenir la seva fidelització i per això és important atendre’ls correctament, escoltar-los i rebre feedback.

La clau està a apostar per formació que inclogui creativitat i relació, que són dues habilitats que la intel·ligència artificial encara no pot reproduir amb exactitud.

A més, és imprescindible seguir formant-nos al llarg de la vida, independentment de la nostra edat. Vivim en una societat canviant i ens hem d’anar adaptant als canvis.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *