“El nas serveix per respirar, la boca per menjar” diu el proverbi. I ja sabem que els proverbis sempre amaguen una gran part de raó. Al llarg del dia fem una mitjana de 25.000 respiracions i si respirem tant, alguns efectes ha de tenir sobre la nostra salut! Hi ha alguns principis fàcils d’aprendre i d’incorporar al nostre dia a dia per tal d’optimitzar la nostra respiració i guanyar tots els efectes positius que comporta.
Si t’interessa aquest article, et recomanem que t’apuntis a un curs de tècniques de respiració.
Primerament, la respiració ha d’entrar i sortir a través del nas. Podríem considerar el nostre nas com una fàbrica que refina i prepara l’aire que entra al nostre cos. Quan respirem per la boca, l’aire ens arriba als pulmons “sense filtrar”, fred, sec i ple de virus i bacteris. Així, l’aire que respirem hauria d’entrar pel nas i baixar per tot el diafragma fins al ventre. D’aquesta manera, el diafragma aplica un massatge sobre el nostre fetge, estómac i intestins i dóna a aquests òrgans un equilibri rítmic. A més, la pressió que apliquem sobre el pit i el ventre es redueix de manera que el cor no ha de treballar tan durament.
La nostra respiració és un clar reflex dels nostres pensaments, sentiments i del nostre cos físic. Significa que les situacions en què ens tensem també condueixen a una respiració tensa i estressada. Si prenem control de la nostra respiració i sabem com relaxar-la, ajudarem a poder relaxar el nostre cos i ment, també. En un curs de tècniques de respiració t’ensenyaran a controlar aquests aspectes de la respiració, i molts més!
Molts de nosaltres respirem ràpidament i fins i tot fent sorolls quan parlem. Això ens porta a una incorrecta respiració i ens trenquen el nostre ritme natural. Totes les coses tenen el seu ritme natural: les ones del mar, les estacions, la lluna. I el nostre cos no és cap excepció.
No ho dubtis més! La soució és un curs de tècniques de respiració. Més informació sobre cursos de tècniques de respiració fent clic aquí.