En aquestes dates de setembre és el moment en què les famílies es plantegen quines seran les extraescolars que faran els seus fills el curs que ara comencen.

Doncs hi ha una extraescolar que ja fa anys va entrant amb força, i que practicar-la porta molts de beneficis, alhora que es passa una molt bona estona. Estem parlant de la robòtica.

La robòtica treballa continguts de ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtica, però també la llengua i el plurilingüisme. La robòtica, com també la llengua i les matemàtiques, es podria considerar una habilitat fonamental que els nens i nenes haurien d’aprendre. És molt important que la societat comprengui i assimili correctament la complexitat de la tecnologia que ens envolta i la que vindrà. Els estudiants, a part de ser consumidors de continguts i tecnologia es converteixen en generadors d’aquests.

La robòtica aporta una gran varietat de beneficis.

Beneficis relacionats amb la intel·ligència lògica i matemàtica: el pensament lògic, el crític, la resolució de problemes i la memòria. Gràcies als processos d’anàlisi i síntesi.

Beneficis relacionats amb la intel·ligència lingüística: capacitat de cercar, obtenir i gestionar la informació. Les habilitats d’expressió oral i escrita s’adquireixen durant l’obtenció de la informació i la documentació tècnica necessària per a la solució del repte. S’amplia el vocabulari i es fa ús de paraules tècniques.

Beneficis relacionats amb la intel·ligència intrapersonal i interpersonal: el treball en equip, ampliació del vocabulari, lideratge, seguretat en un mateix i habilitats comunicatives. Les solucions que es troben de manera grupal acostumen a ser millors que les individuals. A més també fomenta la integració i el respecte mitjançant els desafiaments proposats als grups. El lideratge comporta l’augment de seguretat en un mateix.
Altres beneficis relacionats amb la robòtica educativa: estimula la creativitat que, juntament amb la capacitat resolutiva, són essencials en el moment de superar un obstacle. Els alumnes aprenen també a gestionar el sentiment de frustració, aprenen dels errors i aprenen de les solucions.

La robòtica, a més, és un aprenentatge que s’adquireix jugant! Té un component lúdic molt interessant que més agrada als que ho practiquen. Jugar, la millora manera per aprendre.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *